امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا ما امام نشدیم ؟؟؟
#1
سلام دوستان
این سوال من باعث شده از تمام دین دست بکشم و دیگه چند وقته نه نماز خوندم و نه دعا و نه ...
تا این سوالم حل نشه نمیتونم به دین برگردم
لطفا کمکم کنید
سوال منم اینه
چرا امامانه ما با اینکه هیچ تلاش اولیه ای برای رسیدن به جایگاهی که دارن نکردن به اونجا رسیدن
مثلا حضرت مهدی (عج) از بدو تولد معصوم بوده
5 سالگیم امام شده و این یعنی هیچ ریاضتی برای رسیدن به اون مقام نکشیده و کل علم دنیا در او ایجاد شده پس جای تعجب نداره اگر معصوم بمونه و گناه نکنه و شب زنده داری کنه و 1000 تا چیز دیگه که در فضیلت ایشون گفته میشه
یا
حضرت علی (ع) در کعبه به دنیا اومده و معلومه که از اول انتخاب شده بوده پس دیگه شجاعتش و اینکه فقط از خدا می ترسیده یا با روزه داری کارگری میکرده و ... جای تعجب نداره
لطفا دلیل منطقی و نه احساسی بیارید
ان شاالله مسیرمو پیدا کنم
پاسخ
تشکر شده توسط:
#2
با سلام سوال خوبیه در طول چند روز بهش می پردازیم اول شمایی که انتظار جواب منطقی داری به نظر درسته به خاطر یه شبهه دست از دین بکشی؟
در ضمن به نظرت اگر کسی به عنوان رهبر قومی انتخاب کنند و شخص مورد نظر عاری از گناه و اشتباه نباشه ؛ آیا میشه بهش اعتماد کرد و پشت سرش حرکت کرد؟ تو فتنه ها چه اتفاقی میافته؟جایی که رسول الله (ص) فرمودند حق با علی هست یعنی چی ؟ پس عصمت لازمه رهبریست ؛ تا مردم گام های خود را محکم بردارند حالا برای چی به این مقام رسیدن ؛ آیا بدون امتحان بوده یا ... بماند برای بعد ولی دو موضوع را بررسی کنید : الف) عالم ذر ب)قاعده لطف الهی موفق باشید تا ادامه بحث در روزهای بعد
پاسخ
تشکر شده توسط:
#3
(07-07-2012, 10:03 AM)pejvakiran نوشته است: اول شمایی که انتظار جواب منطقی داری به نظر درسته به خاطر یه شبهه دست از دین بکشی؟
ممنون از پاسختون ولی
دوست عزیز این شبهه نیست یکی از بزرگترین پایه های دینی هر شیعه ای امامته حالا شما میگید یه شبهه درصورتی که من دارم میگم بی اعتقاد شدم و کار از شبهه گذشته


(07-07-2012, 10:03 AM)pejvakiran نوشته است: در ضمن به نظرت اگر کسی به عنوان رهبر قومی انتخاب کنند و شخص مورد نظر عاری از گناه و اشتباه نباشه ؛ آیا میشه بهش اعتماد کرد و پشت سرش حرکت کرد؟ تو فتنه ها چه اتفاقی میافته؟جایی که رسول الله (ص) فرمودند حق با علی هست یعنی چی ؟ پس عصمت لازمه رهبریست ؛ تا مردم گام های خود را محکم بردارند

این حرفتو قبول دارم ولی چرا من امام نشدم
آیا نمیشه بگی این بی عدالتیه به نظر من چرا میشه گفت
خب چرا من سختی و جهنم و ... رو بکشم ولی این بزرگان نداشته باشن
فقط چون انتخاب شدن
معیار این انتخاب چیه؟؟؟

پاسخ
تشکر شده توسط:
#4
دو سوال تعریف شما به عنوان یک مسلمان از عدالت و اختیار چیه؟
پاسخ
تشکر شده توسط:
#5
(07-07-2012, 02:49 PM)sammy نوشته است:
(07-07-2012, 10:03 AM)pejvakiran نوشته است: اول شمایی که انتظار جواب منطقی داری به نظر درسته به خاطر یه شبهه دست از دین بکشی؟
ممنون از پاسختون ولی
دوست عزیز این شبهه نیست یکی از بزرگترین پایه های دینی هر شیعه ای امامته حالا شما میگید یه شبهه درصورتی که من دارم میگم بی اعتقاد شدم و کار از شبهه گذشته


(07-07-2012, 10:03 AM)pejvakiran نوشته است: در ضمن به نظرت اگر کسی به عنوان رهبر قومی انتخاب کنند و شخص مورد نظر عاری از گناه و اشتباه نباشه ؛ آیا میشه بهش اعتماد کرد و پشت سرش حرکت کرد؟ تو فتنه ها چه اتفاقی میافته؟جایی که رسول الله (ص) فرمودند حق با علی هست یعنی چی ؟ پس عصمت لازمه رهبریست ؛ تا مردم گام های خود را محکم بردارند

این حرفتو قبول دارم ولی چرا من امام نشدم
آیا نمیشه بگی این بی عدالتیه به نظر من چرا میشه گفت
خب چرا من سختی و جهنم و ... رو بکشم ولی این بزرگان نداشته باشن
فقط چون انتخاب شدن
معیار این انتخاب چیه؟؟؟

موهبتهای خداود متعال رحمتها و عنایات خدا دو جور است یکی موهبتهای خدا دادی است که خداوند از ازل اینها را به انها داده است حالا چرا به انها داده این دیگه خیلی به ذهن ماها نیماید و از دهن مثل منی خیلی گنده تر است که بخواهم دلیلش را عرضه کنم اول دعای ندبه یک اشاره هایی است به این مطلب جایی که از اولیای خدا داریم میگوییم که اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِكَ وَ دينِكَ، إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزيلَ ما عِنْدَكَ ، مِنَ النَّعيمِ الْمُقيمِ، الَّذى لا زَوالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلالَ تا بعد میرسد به انجاییکه بعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَيْهِمُ الزُّهْدَ فى دَرَجاتِ هذِهِ الدُّنْيا الدَّنِيَّةِ، وَ زُخْرُفِها وَ زِبْرِجِها، فَشَرَطُوا لَكَ ذلِكَ، وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفاءَ بِهِ،فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ، وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّكْرَ الْعَلِىَّ، وَالثَّناءَ الْجَلِىَّ، وَ أَهْبَطْتَ عَلَيْهِمْ مَلائِكَتَكَ، وَ كَرَّمْتَهُمْ بِوَحْيِكَ که اینها مال عالم قبل از دنیا است که خدا با انها شرط و شروط کرد وشرطو لک ذلک و و علمت منهم الوفا به وقبلتهم انوقت بود که خداوندا تو خروار خروار رحمت به انها دادی علم به انها دادی و مال عوالم قبل از دنیا است یک چیزهایی قبل از دنیا خداوند به انها داده است به انبیا و معصومین طوری که حضرت عیسی وقتی که به دنیا میاید همان اول شروع میکند به تکلم و میگوید که انی عبدالله اتانی الکتاب وجعلنی نبیا که خدا مرا پیغمبر قرار داده و من عبد خدا هستم کی کجا ؟ببیند حضرت عیسی میفرماید که خدا مرا پیغمبر قرار داده نه انیکه میدهد به تعبیر عربها صیغه ماضی است و اینها چیزهایی است که خداوند از قبل به انها میدهد البته برای ما ها هم همینطور است و تمام ماها که انیجا نشسته ایم بی استثنا روایات متعدد درایم که مرحوم مجلسی هفتاد از ان روایات را نقل کرده که تمام کسانی که در اینجا شیعه هستند در عالم قبل یک کاری کرده اند وعهدی بسته اند و ما عوالمی را از سر گذراندیم و کارهایی کردیم که خدا این چیزها را به ما داده است معصومین هم یک موهبتهایی را خدا به انها داده است این یک قسم
ویک قسم هم عنایات و موهبتها و رحمتهایی است که خد ا به انها میکند بر اساس اعمال و اکتسابی است و کسب میکنند شما نماز میخوانی و بالا میروی امیر المومنین نماز میخواند بالا نمیرود بله او هم درجاتی به دست میاورد با کارهایی که میکند شما یک بلای میبینی و خالصانه و بنده وار ان بلا را از سر میگذرانی و کفر نمیگویی صبر میکنی و یا بالاتر شکر میکنی وجود مبارک سید الشهدا وقتیکه عاشورا به سرش میاید و حق شکر را هم به جا میاورد انوقت خدا به او در مقابل عاشورا مقام نمیدهد این فضیلت اکتسابی است که بر اساس انجام اعمال این درجات را کسب میکنند

(07-14-2012, 04:34 AM)mohajeri1364 نوشته است:
(07-07-2012, 02:49 PM)sammy نوشته است:
(07-07-2012, 10:03 AM)pejvakiran نوشته است: اول شمایی که انتظار جواب منطقی داری به نظر درسته به خاطر یه شبهه دست از دین بکشی؟
ممنون از پاسختون ولی
دوست عزیز این شبهه نیست یکی از بزرگترین پایه های دینی هر شیعه ای امامته حالا شما میگید یه شبهه درصورتی که من دارم میگم بی اعتقاد شدم و کار از شبهه گذشته


(07-07-2012, 10:03 AM)pejvakiran نوشته است: در ضمن به نظرت اگر کسی به عنوان رهبر قومی انتخاب کنند و شخص مورد نظر عاری از گناه و اشتباه نباشه ؛ آیا میشه بهش اعتماد کرد و پشت سرش حرکت کرد؟ تو فتنه ها چه اتفاقی میافته؟جایی که رسول الله (ص) فرمودند حق با علی هست یعنی چی ؟ پس عصمت لازمه رهبریست ؛ تا مردم گام های خود را محکم بردارند

این حرفتو قبول دارم ولی چرا من امام نشدم
آیا نمیشه بگی این بی عدالتیه به نظر من چرا میشه گفت
خب چرا من سختی و جهنم و ... رو بکشم ولی این بزرگان نداشته باشن
فقط چون انتخاب شدن
معیار این انتخاب چیه؟؟؟

موهبتهای خداود متعال رحمتها و عنایات خدا دو جور است یکی موهبتهای خدا دادی است که خداوند از ازل اینها را به انها داده است حالا چرا به انها داده این دیگه خیلی به ذهن ماها نیماید و از دهن مثل منی خیلی گنده تر است که بخواهم دلیلش را عرضه کنم اول دعای ندبه یک اشاره هایی است به این مطلب جایی که از اولیای خدا داریم میگوییم که اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِكَ وَ دينِكَ، إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزيلَ ما عِنْدَكَ ، مِنَ النَّعيمِ الْمُقيمِ، الَّذى لا زَوالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلالَ تا بعد میرسد به انجاییکه بعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَيْهِمُ الزُّهْدَ فى دَرَجاتِ هذِهِ الدُّنْيا الدَّنِيَّةِ، وَ زُخْرُفِها وَ زِبْرِجِها، فَشَرَطُوا لَكَ ذلِكَ، وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفاءَ بِهِ،فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ، وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّكْرَ الْعَلِىَّ، وَالثَّناءَ الْجَلِىَّ، وَ أَهْبَطْتَ عَلَيْهِمْ مَلائِكَتَكَ، وَ كَرَّمْتَهُمْ بِوَحْيِكَ که اینها مال عالم قبل از دنیا است که خدا با انها شرط و شروط کرد وشرطو لک ذلک و و علمت منهم الوفا به وقبلتهم انوقت بود که خداوندا تو خروار خروار رحمت به انها دادی علم به انها دادی و مال عوالم قبل از دنیا است یک چیزهایی قبل از دنیا خداوند به انها داده است به انبیا و معصومین طوری که حضرت عیسی وقتی که به دنیا میاید همان اول شروع میکند به تکلم و میگوید که انی عبدالله اتانی الکتاب وجعلنی نبیا که خدا مرا پیغمبر قرار داده و من عبد خدا هستم کی کجا ؟ببیند حضرت عیسی میفرماید که خدا مرا پیغمبر قرار داده نه انیکه میدهد به تعبیر عربها صیغه ماضی است و اینها چیزهایی است که خداوند از قبل به انها میدهد البته برای ما ها هم همینطور است و تمام ماها که انیجا نشسته ایم بی استثنا روایات متعدد درایم که مرحوم مجلسی هفتاد از ان روایات را نقل کرده که تمام کسانی که در اینجا شیعه هستند در عالم قبل یک کاری کرده اند وعهدی بسته اند و ما عوالمی را از سر گذراندیم و کارهایی کردیم که خدا این چیزها را به ما داده است معصومین هم یک موهبتهایی را خدا به انها داده است این یک قسم
ویک قسم هم عنایات و موهبتها و رحمتهایی است که خد ا به انها میکند بر اساس اعمال و اکتسابی است و کسب میکنند شما نماز میخوانی و بالا میروی امیر المومنین نماز میخواند بالا نمیرود بله او هم درجاتی به دست میاورد با کارهایی که میکند شما یک بلای میبینی و خالصانه و بنده وار ان بلا را از سر میگذرانی و کفر نمیگویی صبر میکنی و یا بالاتر شکر میکنی وجود مبارک سید الشهدا وقتیکه عاشورا به سرش میاید و حق شکر را هم به جا میاورد انوقت خدا به او در مقابل عاشورا مقام نمیدهد این فضیلت اکتسابی است که بر اساس انجام اعمال این درجات را کسب میکنند
سلام ما یک عوالمی قبل از این عالم داشته ایم و اگر بخواهم برای شما تشبیه کنم میتوانم به مسابقات رالی فرمول یک تشبیه کنم که قبل از مسابقه اصلی یک مسابقه تعیین خط داشته اند و ظرفیت بالا و قبول بعضی از شروط که به همه ما عرضه شده بوده ولی ماها قبول نکردیم و فقط انها قبول کردند (طبق فرازهای اول دعای ندبه)باعث شده که در این دنیا انها در خط اول قرار بگیرند اما فقط در خط اول قرار گرفتند و این به این معنا نیست که از مسابقه معاف باشند نه انها هم برای کسب مقام ابدی بهشت باید در این دنیا تلاش کنند کما اینکه در روایات و تاریخ داریم که کسی در انجام عبادات و تحمل بلا به پای اهلبیت نمیرسد
برای بحث بیشتر در این مورد میتوانید با این ایمیل تماس بگیرید mohajeri1364@yahoo.com
پاسخ
تشکر شده توسط:
#6
سلام مجدد نگران شدم دو رو نیومدی سید جان قربون جدت برم مطلبت کاملا درسته از مثال فرمول یکیت هم کلی استفاده بردم بحث عالم ذر بحث عجیب و سنگینی یادم میاد وقتی داخل ویکی پدیا گذاشتم ظرف 24 ساعت حذف شد در کل خوشحال شدم و سواد ما کجا و استادی حضرت عالی کجا
پاسخ
تشکر شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان